dijous, 2 de juliol del 2009

Transpirenaica

Un cop en Marco em comunica que no pot ser, em marco nous objectius: La transpirenaica en BTT. La Moni em portarà a l'inici en cotxe i jo iniciaré la ruta en solitari. No porto contaquilòmetres, ni rellotge, ni mòbil, només ulls i orelles per sentir i gaudir. Aprofitem la vinantesa per visitar en Tomàs a Girona. Fem nit allà. Al mmatí, el comiat inevitable a Llançà. Barreja d'emocions: nervis, tristesa i il·lusió.

ETAPA 1: Llançà - Albanyà (71 Km, 1100 m de desnivell acumulat).

Vinyes a les afores de Vilatenim.

Començo a Valleta, m'estalvio 5 Km horribles de carretera plens de camions. Cau un torro important. A la primera rampa me n'adono que això serà molt diferent d'un dia normal de BTT, les alforges, tot i que les porto mig buides, són un llast. A les baixades també em fan patir, tinc por que se'n vagin a Pekín. A partir de Vilatenim apareixen bonics paisatges de vinyes amb les Alberes de fons. Es succeeixen els pobles, em perdo un cop, etc., arribo a Cantallops i em trobo amb dos beteteros valencians que també fan la transpirenaica: Toni i Vicent, no ens hem separat més. A partir del pantà de Boadella creuem els clàssics boscos de suro de les Alberes. Després d'alguna rampa forta arribem al bonic poble de Sant Llorenç de la Muga. 7 Km més ens deixen al final d'etapa: Albanyà. Dormim al Bassegoda Park: 29 euros (dormir i sopar).

ETAPA 2: Albanyà - Camprodón (65 Km, 1.710 m de desnivell acumulat).

Fent birres a Camprodón després de l'etapón.

Per esmorzar fem 15 Km de pujada amb 850 m de desnivell. Després de dues hores de pujada arribem al Coll de riu. Baixem per Sadernes i assolim Montagut. Esmorzar de plat per refer-nos i cap a la vall del Bac, on ens esperen dos colls més. El primer, de Carreres, finalitza amb rampes del 15 %, ens retorcem sobre la bici. El segon sembla no acabar mai i ens porta al límit físic i mental. Arribem desfets a Sant Pau de Seguries, berenem. La pàjara i fatiga és tan bèstia que m'adormo a la cadira del bar. Avui també ens ha plogut, arribem a Camprdón via carretera. Més de 8 hores a sobre la bici, duríssim. Sort que paisatges inhòspits com els de la Vall del Bac, Sadernes o la vall d'Albanyà ens donen sensaciones precioses i donen sentit a aquest patiment.

Dormim a l'Hostal del Roc: 38 euros dormir i sopar. Habitacions de luxe i molt bon sopar. Bona relació qualitat-preu.

ETAPA 3: Camprodón - Planoles (30 Km, 900 m de desnivell)

Etapa "curta" i "senzilla". Sortim de Camprodón i anem a buscar el poble d'Abella. A partir d'aquí unes rampes brutals ens porten fins a la collada verda. La vall és preciosa però les rampes ens fan baixar varios cops de la bici. S'ha d'estar molt fort per fer-ho tot sense posar el peu a terra. Des de la collada és tot baixada fins a Ribes de freser, passant per Pardines. Des de Ribes queda un coll de 300 m de desnivell que ens porta fins a Planoles. Després de l'etapón d'ahir sembla que haguem fet poc. Demà una altra gran etapa fins a Bagà. Me'n vaig a fer birres amb els compìs.

Anònim ha dit...

guadanyas!!!!!! vividor!!
no fumis tans......que ja ho sabem.

toti i kueka

Anna ha dit...

ídol!!!
ets un campió! no et rusteixis molt que vull que a la meva festa donguis el millor de tu!!!!
un petonàs i anims, betetero solitario.

xini
p.s: quin dia et tornarem a veure el pèl per aquí?