dilluns, 7 de juliol del 2008

Gavarnie-Ordesa-Rodellar

Circ de Gavarnie

Com cada any per aquestes dates, sortida alpinística amb en Marco. Després d'Alps i Picos de Europa, aquest any ha tocat Pirineus. La ruta ha estat Gavarnie-Ordesa-Guara. El resum és senzill: resultats alpinístics nuls, grans paisatges i immillorable companyia. A Gavarnie, la neu va impedir fer la ruta a l'Astazou petit i la pluja matinal va fer abortar la sortida cap a Serradets. Ens vam distreure fent el pateo makareno a la gran cascada del circ i fent esportiva a Argeles, a una hora de Gavarnie. Vam emprendre ruta cap a Ordesa per una mítica etapa del Tour: Tourmalet i Aspen, interessant però res a veure amb Galibier.

A Ordesa anem a visitar el Javi i la Sonia, que regenten el turisme rural Casa Marina a Buerba (molt recomenable!!!). Tot un luxe el tracte que ens dispensen; com a casa. Allí fem tota la logísitca per abordar el Pilar de la primavera (Gallinero): sobar al pàrking, madrugón i aproximació amb llarg inclòs fins a peu de paret. Un cop allí veiem que els horaris van justos i, malgrat la fustració, tirem avall. Decidim passar la tarda fent esportiva a Torla, grans vies, molt recomenable si esteu per aquelles terres. El dia següent fem el barranc de Yesa, correcte. Cotxe i cap a Rodellar.

Aguja de la virgen (barranc d'Andrebot).

A Rodellar ens decidim per fer via llarga d'una puta vegada, menys alpina però almenys llarga. Via de l'esquerra de l'agulla de la virgen: 6b, 6b+, 6b i V. Roca de qualitat discreta, molt clavada i amb alguns spits. Només calen baguetos per reforçar les reunions, per les sabines i algun friend per amanir l'últim llarg. Ho intentem a l'estil Pou brother's (jajajaja), rotpunkt a la paret, però em vaig saltar una reunió i vaig empalmar el 6b+ i el 6b: un infern de pila!!! Bona jornada en general.

Marco Ruggero al primer llarg de la via.

Al dia següent havíem de fer el Mascún però en Marco té imprevistos laborals i ha de baixar a BCN. Em quedo al càmping a esperar la penya Maresme....(veure següent crònica).